"Hiszem, hogy az embernek mindennap lehetősége nyílik rá,
hogy az élet minden területén eldönthesse, melyik a legjobb lépés."

/Paulo Coelho: A Zahir/

Dienstag, 5. Juni 2012

Halo-jelenség??

Konstanzban egyik este érdekes dolgot láttunk. Fotóztam és a kamerán keresztül feltűnt, hogy mintha szivárvány lenne az égen, egy kis foltban színesek voltak a felhők. Először azt hittem, hogy csak a napszemüvegem és a fényképezőgép lencséje viccel meg és szabad szemmel nem lehet látni, de nem így volt, szabad szemmel is szépen ki lehetett venni, hosszú ideig látszott az égen. Nem tudtam mire vélni, hisz eső nem esett és én eddig úgy tudtam, hogy szivárvány csak akkor van, ha esik az eső és süt a nap :)

Nem is igazán foglalkoztam a dologgal, míg pár napja egyik ismerős blogon egy szivárvány-jelenségről nem olvastam. Utánanéztem és rájöttem, hogy mi is ilyet láttunk :)

Ez pedig nem más, mint a halo-jelenség (legalábbis azt hiszem, mert nem vagyok se csillagász, se pedig meteorológus, de a leírás alapján eléggé beleillik a képbe :)

"A halo egy a Nap vagy a Hold körül megjelenő optikai jelenség. Több típusa létezik, azonban mindet a 8-12 km magasban képződő fátyol- és pehelyfelhőkben levő jégkristályok okozzák. A kristályok alakja és különböző rendeződése, valamint a fénysugarak beesési szöge egyaránt felelős a megfigyelhető halo típusáért. A fénysugarak visszaverődnek és megtörnek, valamint szóródhatnak, mint a szivárvány keletkezésekor. A jelenség lehet rövid, pár másodperces vagy tarthat több órán át is." (wikipedia)

A fotóimon pedig így néz ki:



Megint tanultam valamit, legközelebb tudatosan is oda tudok majd rá figyelni :))) Nekem nagyon tetszik, de hát én alapból nagy szivárvány-imádó vagyok :)))

Kommentare:

Szilvi hat gesagt…

Ez lenyűgöző!!! Köszönöm, hogy megosztottad. :)

Anonym hat gesagt…

nagyon szép! :) Mi is nagy szivárvány rajongók vagyunk, párszor már én is fotóztam ilyet. :)

A halo jelenségek, amiket én láttam eddig általában inkább teljes kör vagy félkör alakúak voltak, ahogy a hold vagy a nap fénye körben megtörik a felhőkön.

Ez a szivárványos ritkább és szebb is. Mázlista vagy! :)

http://legkoroptika.uw.hu/jelenseg/tores/halo/gyakori/mn.html
itt "melléknap"-nak hivja ezt a szivárványos halót. :)

berry

julcsi hat gesagt…

Nagyon szép és érdekes jelenség!!!

Ferilka hat gesagt…

Nagyon klasszul megörökítetted (ismét) a pillanatot! Ügyi vagy! :-)

Ozsváth Szilvia hat gesagt…

Ez sokkal szebb, mint amit mi láttunk!

Anonym hat gesagt…

Kis jós :-)
http://www.20min.ch/panorama/news/story/Himmel--was-ist-denn-jetzt-los--19104343

A lottószámokat is megírhatnád!
G.