"Hiszem, hogy az embernek mindennap lehetősége nyílik rá,
hogy az élet minden területén eldönthesse, melyik a legjobb lépés."

/Paulo Coelho: A Zahir/

Freitag, 17. Mai 2013

Gyereknapok II. - Vonat-mániásoknak :))

A szombat esti csodás naplemente és csillagos ég után reménykedtünk, hogy vasárnapra talán egy kicsit jobb idő lesz, de reggel csak úgy kopogott az eső a tetőn, orkán szél volt és olyan hullámok a tavon, ami simán elment volna egy tengeti viharnak is... Ez azért szomorított el minket különösen, mert a tervünk az volt, hogy Montreux-ből hajóval megyünk át a tó másik partján fekvő kis városkába, Le Bouveret-be, a Swiss Vapeur Parc-ba, ami egy olyan vonat-fanatikusnak, mint Marcel, kihagyhatatlan :)))


Mivel a hajó 10.40-kor indult, gondoltuk, szép nyugisan megreggelizünk, aztán meglátjuk, merre dől el az idő. Végül az eső elállt és mit nekünk egy kis hullámzás és hánykolódó hajó, tartottuk magunkat az eredeti tervhez és felszálltunk a hajóra :) Igaz, én gyerekkorom nyarait vitorláson töltöttem, de már akkor sem szerettem bent lenni, mindegy volt, milyen az idő, esett, fújt, én kint éreztem jól magam :) Nem volt ez másképp most sem, amig a fiúk inkább a kabinban beszélgettek, addig én a hajó hátulján állva fujattam szét a fejemet élveztem a kilátást és a víz-szagot :) Persze szebb lett volna, ha jó idő van és lehet látni a tóparti hegyeket, de így a hatalmas hullámokkal legalább különös élmény volt :)








 
Chillon-i kastély :)
 
 


Bouveret a Genfi tó délkeleti csücskében fekszik, a másik attrakciója az aquapark, ahol voltunk már egyszer és szuper jól éreztük magunkat (csak akkor kb. 25 fokkal melegebb volt :)).

A Sviss Vapeur Parc-ot 1979-ben alapították, a 10.000 m2 területet maximálisan kihasználva 1,5 km-nyi sínt fektettek le. A vonatok kisebb-nagyobb fa és fém hidakon, alagutakon, hegyeken-völgyeken, tavak, folyók mellett futnak, ezen kívül sok épület, kastélyok, várak, házak, templomok kicsinyített mása is megtalálható itt. Tényleg olyan, mintha egy liliputi világba csöppent volna az ember :)))

A belépő itt sem vészes, bár itt már Marcelnek is kellett fizetni. De megéri a pénzét, különösen egy olyan napon, mikor rossz az idő, hiszen rajtunk kívül nem volt túl sok olyan elvetemült, aki kinti programot választott abban a jeges időben, így egyszer sem kellett sorba állni a vonatokhoz (na jó, azért néha nem bántam volna, ha egy kicsit melegebb van, vagy kevésbé esik az eső, eléggé átfagytunk a végére...). Egyébként egyszerre 5-6 vonat megy a parkban, 3 állomás van, ahol fel lehet szállni, a vonatok pedig folyamatosan közlekednek. Vannak gőz- és villanymozdonyok, van, ahova bele, van ahova rá lehet ülni a kocsikra és van fogaskerekű vonat is.  Egy menet kb. 10 perc, persze a harmadik után már nekünk kicsit unalmas volt, ha Marcelen múlna, akkor viszont még mindig ott lennénk :)) Hihetetlen, mennyire lelkes volt, mennyire élvezte, dacolva az időjárással, pedig azért a szelet ő sem szereti, de most nem zavarta, csak a vonatokra figyelt.

(a fotókat sajnos nem tudtam feltölteni a picasara, így ide teszem fel az összeset, pedig ennyit nem akartam, de akit nem érdekel, lapozzon :))) én szóltam :)))













 






 












 







 
Sőt még egy kis videó is van :))))

http://www.youtube.com/watch?v=CcY3ugq3Y1Q (valami miatt ezt sem tudtam máshogy beszúrni).

A parkban vannak éttermek is, piknikelni is lehet, szóval ez is egy egész napos program :) Azért egyszer napos időben is jó lenne elmenni, mert a kulissza is nagyon szép, a Genfi tóval a háttérben, no meg Marcelnek sem kellene kétszer mondani, kis vonatmániásoknak tényleg hatalmas élmény :))

A visszafelé utunk elég kalandosra sikeredett, mivel Bouveret-be ugyan megy több hajó is egy nap, visszafelé viszont csak egyetlen egy, reggel, így aztán busszal-vonattal keveredtünk haza, jó sok utazás volt, de megérte :) (eltekintve a megfázástól, ami ledöntött és azóta is kínlódok vele....).

Itt már hazafelé, mielőtt megint leszakadt az ég...



Azért egy kis séta Montreux-ben még belefért, bár olyan szép naplementét nem láttunk, mint szombat este, de legalább nem esett az eső :))






 
 

Mondanom sem kell, hogy ezután a nap után sem volt gond az elalvással :)))

Folyt. köv. :)
 

1 Kommentar:

Ditke hat gesagt…

Annyi tuti gyereknek való hely van felétek. Kár, hogy olyan messze van :-(