"Hiszem, hogy az embernek mindennap lehetősége nyílik rá,
hogy az élet minden területén eldönthesse, melyik a legjobb lépés."

/Paulo Coelho: A Zahir/

Dienstag, 29. Oktober 2013

Dubai - 10. nap - VÉGE... :(

Vasárnap délután indult csak a gépünk hazafelé, így reggel még kényelmesen megreggeliztünk kint a kertben (általában túl meleg volt ahhoz, hogy kint reggelizzünk vagy vacsorázzunk, de a vége felé inkább bevállaltuk a meleget, egyrészt más hangulata volt, másrészt mikor Marcel végzett, tudott utána rohangálni, kacsákat és cicákat kergetni, nem kellett egy helyben megülnie, míg mi is befejeztük az evést :))

Aztán nagyjából összepakoltunk és utána még lementünk egyet fürdeni és elbúcsúzni a tengertől. Rettentő gyorsan elszaladt a 10 nap, persze ez mindig így van, ha az ember nyaral :)

szeretem :)

még jobban szeretem :))

Egykor kichekkoltunk, aztán már indultunk is taxival a reptérre.... Majd szétfagytunk a 25 fokosra állított klímában, hát igen, a kinti 39 fokhoz képest tényleg jégverem volt...

A reptéren nem kellett nagyon sokat várnunk, még elköltöttük utolsó dirhamjainkat, ettünk valamit és már szállhattunk is be a gépbe... A hazafelé út egy ilyen nyaralás után nagyon lehangoló tud lenni.... Főleg úgy, hogy a repülést az ott töltött 10 nap alatt sem sikerült megszeretnem, sőőőőőt..... ráadásul míg odafelé 5,5 óra volt az út (hátszélben), addig visszafelé majdnem hét... de a legrosszabb Marcel fülfájása volt, valahol az út közepe táján elkezdte mondogatni, hogy fáj a füle, persze az ő gyógyszerei a bőrőnd mélyén lapultak, így nem volt más választás, mint etettem/itattam, de senkinek sem kívánom az utolsó egy órát, amit szinte végig sírt (üvöltött) Marcel, annyira nyomta a fülét.. :((( nyilván segített volna, ha a fájdalomcsillapítója a kézipoggyászban van, de azzal a felszólítással, hogy eddig sem kellett soha, beraktuk a bőröndbe... mindenesetre megint tanultunk valamit...

Egész ajándékcsomag a gyerekeknek, hátizsákkal, takaróval, plüssállattal és csomó játékkal :)

Végre leszállás...

Csak érdekességképpen:))

- A hotelszoba ajtaján nem a megszokott piros/zöld táblácska lógott (ne zavarjon/takarítást kérek), hanem fehér/fekete
- Nem volt wc-kefe, akár a hotelben, akár a bevásárlóközpont wc-jében wc-zuhany szolgál erre a célra (leglább is gondolom, mert wc-papír viszont volt :)))))
- Szinte nincsenek zebrák, járdák, gyalogost alig látni, sem pedig bicikliutak és kerékpározók (persze ki is lenne az a marha elvetemült, aki 40 fokban és 100% páratartalomban ezt a közlekedési eszközt választaná... egyetlen egy bicóst láttunk a 10 nap alatt, a Dubai Marinaban, este 10kor :)
- A hotel medencéje mellett volt egy bár, 3 mobil légkondival, amiből 34(!!!) fokos levegő jött (a légkondiból) és hidegnek éreztük!!!!
- Az elektromos kábelek csak úgy kint feküdtek a napon, semmi földelés, semmi eltakarás, persze ahol egy évben 4-5 nap van csak csapadék, elég kicsi a valószínűsége, hogy akármi bajuk is legyen....

- Érdekes megfigyelni a nagy reklámplakátokat, csak európai embereket lehet látni a hirdetéseken, persze mint más arab országban, Dubaiban is tilos az emberek képi ábrázolása, csak a sheik háznagyságú arcképe jelenik meg több helyen (mondjuk ennek ellenére a sheiknek és a gyerekeinek is van fb- oldaluk, tele fotókkal és persze nem csadorban fotózva...)

Azt hiszem, elmondhatjuk, hogy életünk egyik legcsodálatosabb nyaralása volt, Dubai minden képzeletemet felülmúlta, szuper élményekben, hatalmas csodákban volt részünk és bár tudom, hogy rengeteg szép hely van a világon, remélem, eljutok még egyszer ide :))))

ps. ááááá csak 4 héttel vagyok lemaradva, de sebaj, ezt muszáj volt megírni :)))