"Hiszem, hogy az embernek mindennap lehetősége nyílik rá,
hogy az élet minden területén eldönthesse, melyik a legjobb lépés."

/Paulo Coelho: A Zahir/

Montag, 14. Oktober 2013

Dubai - 5. nap

Mivel a hétfői nap nagyon sűrű és élmény-eseménydús volt, megbeszéltük, hogy kedden egy kicsit visszaveszünk a tempóból és csak pihenünk, medencézünk, fürdünk egész nap :) Mondjuk Marcelt nem kellett nagyon győzködni, max. arról, hogy a tengerpartra menjünk, ő inkább a medencéket szerette, ahol nem csípte a szemét a víz és tudott búvárkodni egész nap. Néha azért le tudtuk csalogatni a tengerhez és úszószemüvegben egy darabig élvezte is a hullámokat, de aztán indult vissza a medencékhez :) Én az egész napomat el tudtam volna tölteni a tengerben és a homokban :)))









Szinte végig a víz alatt :))
















Miután egész nap áztattuk magunkat, én azért szerettem volna délután / estefelé elindulni a városba, pontosabban az óvárosba, a Dubai Creek-hez, ami tulajdonképpen egy természetes tölcsértorkolat a tengerből, ami két részre osztja az óvárost. Innen indult ki a város alapítása, az első házakat ide építették, itt vannak a bazárok (Souk) és régen ez volt a legfontosabb kikötő is. A két városrész között hagyományos, régi fa-vizitaxik (abra) járnak, bár van 3 híd, de így gyorsabban átér az ember az egyik partról a másikra.

Metróval indultunk el a hoteltől, bár egyik fiú sem volt túl lelkes, igazából már akkor le kellett volna fújni az egész programot :))) Ráadásul belekerültünk a délutáni csúcsforgalomba, a metróban mint a heringek nyomultak a megfáradt (bevándorló) munkások, hatalmas volt a tülekedés, még jó, hogy mi Marcellel legalább a női kocsiban utazhattunk, ahol azért normális volt a helyzet. Hatalmas távolságok vannak, azt már írtam, egy átszállással majdnem egy órát metróztunk, mire odaértünk a Creek partjához. A metrómegállótól kiindulva persze rossz irányban indultunk el, a nap kezdett lemenni, egyre jobban sötétedett be és igencsak kétes alakokat láttunk az elhagyatott utcákon, nem volt valami nagy élmény... Visszafordulva azért megtaláltuk a helyes irányt, bár akkor már Marcel hulla fáradt volt az egész napos medencézéstől, Gábor pedig éhes, úgyhogy legjobb feltételek egy kis bazározáshoz :)))) Én szerettem volna egy kört tenni a vizitaxival és egy kicsit nézegetni a souk-ban is, de a két pasira pillantva beláttam, hogy ez nem annyira jó ötlet, így aztán felültünk a metróra és visszamentünk a hotelbe. Sajnáltam, hogy ez a rész kimaradt, mert jó lett volna egy kicsit a régi Dubaiból is látni valamit, de majd legközelebb :)))


mozgójárda a metróállomáson :)

Souk-részlet


Hazafelé a Dubai Marina mellett mentünk el, Dubai nagy kikötője, körben csillogó felhőkarcolókkal, a vízen ringatózó yachtokkal, impozáns volt nagyon :)))


1 Kommentar:

Dominika hat gesagt…

Micsoda képek!!! A víz alatti fotók is nagyon jók!