"Hiszem, hogy az embernek mindennap lehetősége nyílik rá,
hogy az élet minden területén eldönthesse, melyik a legjobb lépés."

/Paulo Coelho: A Zahir/

Donnerstag, 20. März 2014

Csillagos tizes :)

Múlt vasárnap csodálatosan szép idő volt, ragyogóan sütött a nap és már előző este megbeszéltük, hogy a hegyekbe, síelni szeretnénk elmenni (mi menni, Marcel síelni :). A közelünkben - max. egy óra autózásra - 29 síterep van, mindegyik 10-50 sípályával, szóval nehéz volt a választás :)) Végül az Elsigenalp mellett döntöttünk, egyrészt egyik barátnőm is regélt róla, másrészt ott még nem voltunk és az internet és webcam alapján csodás hely és szuper gyerekpályák vannak :)

Vasárnap reggel 9kor már úton voltunk, ami nálunk, annak ellenére, hogy Marcel nem tartozik a hétalvók közé (ellentétben Gáborral:), összekészülődéssel, téli kirándulásra öltözéssel nem rossz teljesítmény :)

Adelboden felé kell indulni, de nem kell elmenni a völgy végéig, hanem előtte balra elkanyarodni, felfelé a hegyre. Iszonyat szűk az út, legtöbb helyen csak egy autó fér el rajta, csak egyszer volt egy kicsit veszélyesebb szitu, mert szerencsénkre rajtunk kívül nem nagyon volt más az úton :) Ezért is lepődtünk meg nagyon, hogy mikor felértünk Elsigenbachba, ahonnan a felvonó indul, a három hatalmas parkoló közül egy már telis tele volt :))) Hiába, sok mindent el lehet mondani a svájciakról, de az biztos, hogy egy sportos és koránkelő nemzet :))

A felvonónál elég sokat kellett sorban állnunk, csak a harmadikkal jutottunk fel, bár ahogy néztük, mi még időben voltunk, utánunk jött a nagyobb tömeg :) A felvonó kb 5 perc alatt visz fel az Elsigenalpra és mikor kiszáll az ember, még a lélegzete is eláll :)) Kicsit olyan, mintha egy katlanba érkeztünk volna, körben magas havas hegyek, a katlanban sípályák, gyerekpályák, hütték, csodálatos!!!

Első körben a gyerekrészt céloztuk meg, Marcel egyszer lecsúszott, aztán kijelentette, hogy ez bébiknek való, úgyhogy nézzünk körül, hol tudna ő rendesen síelni :))) Hát igen, ezért is lesz jó, ha jövőre együtt megyünk, mert vannak olyan kék pályák, ahol már simán le tudna jönni, viszont olyan hosszúak és magasról indulnak, hogy egyedül nem merném felengedni....

Szerencsére találtunk egy pályát, ami belátható volt és egyedül is tudott Marcel síelni rajta. Tányéros felvonó vitte fel a síelőket, mikor Marcel ezt meglátta, kijelentette, hogy ő ezzel nem tud menni :)) Elsőre segítettem neki egy kicsit, aztán onnantól kezdve persze nem volt gond :)) A pálya nem volt túl hosszú, viszont elég meredek, úgyhogy tudott kedvére száguldozni :)))) Nagyon élvezte :)))

A nap tűzött, szikrázott a hó, annyira szép volt :)) És Gábor most mondta először, hogy elérkezett ő is odáig, hogy szeretne megtanulni síelni :))))) Na majd jövőre meglátjuk, kitart-e a lelkesedése :)))) De tényleg szuper volt :)))

A hegyi hütte teraszán ebédeltünk, nem voltak extra kaják, de finoman elkészítve :) Marcel megérdemelte és nagy élvezettel majszolta el ebéd után a fagyiját :))

Utána folytatódott a síelés, aztán pihenésképp hóembert építettünk, lavinákat gurítottunk le a hegyről, Marcel imádta a havat :)))

Jól kifáradva értünk vissza az autóhoz, szuper nap volt és biztos, hogy megyünk még ide máskor is, télen és nyáron is, ahogy néztük, szuper túrázó terep, tóval, túrautakkal, télen gyerekpályákkal, szánkópályával és csodás kilátással :))))

Ja, úgy leégtünk, ahogy az a nagykönyvben meg van írva, felelősségteljes szülők vagyunk, két naptejet is vittünk a hátizsákban, csak épp bekenni felejtettük el magunkat :))) Marcel hétfő reggel úgy nézett ki, mintha mindkét arcán nagy lázrózsák lennének, de szerencsére mondta az oviban, hogy nem beteg, csak síelni volt :)))))

ps. Marcel kréta-rajza (egy nem túl jól lemosott táblára:) erről a napról:))) Napsütés-hegyek-sielő-felvonók :))